MUST HAVE до Дня вишиванки
До Дня вишиванки MUST HAVE створив відео-проєкт “Вишиті сенси” з впливовими українками сьогодення.
Український бренд одягу MUST HAVE продовжує популяризувати культурну спадщину та розкривати емоційну складову наявності вишитої сорочки. 6 героїнь розповіли MUST HAVE власні історії вишитих сорочок, цінності та значення етнічного вбрання. В проєкті взяла участь Ольга Руднєва, директорка центру протезування та реабілітації для постраждалих внаслідок війни Superhumans Center, піарниця та Менторка українських брендів Наталі Чуловська, співачка ROXOLANA, журналістка та авторка проєкту "Енергійливе" Яна Метьолкіна, співзасновниці бренду MustHave Анна Бец і Анастасія Дзюба.
У рамках проєкту учасниці відповідали на 3 головні питання: чим для вас є вишиванка, яка історія вашої вишитої сорочки, коли і як одягаєте вбрання.
“Для мене вишиванка – це щось дуже рідне, тепле та безпечне, але, в той же час, і символ протесту. Вдягаючи її, ти ніби стаєш частиною чогось більшого, – поділилася Наталі Чуловська, – Цій вишиванці вже 7 років. Вона моя перша, яку я обрала свідомо. Знала, що хочу придбати її в Івано-Франківську, на батьківщині батька. На ній ручна вишивка червоним та мережка. На сьогодні в моєму гардеробі є багато інших вишитих сорочок та суконь, але цю я буду берегти як першу”.
“Донедавна я мала багато речей з українською символікою, але жодної вишиванки. Мені здається, ця річ має прийти в момент, коли ти до цього готовий. Не хотілося купувати її без певної історії”, – окреслила Яна Метьолкіна.
“Вишиванка, як частина української культури, розвивається та набуває історичних сенсів, – наголосила Анна Бец, – Ми переживаємо історично вагомі часи. Вишиті сорочки, що створюють саме зараз, транслюватимуть майбутнім поколінням рефлексію, емоції та сподівання народу у воєнний період”.
“З вишиванки почалося моє вивчення української мови. Я взяла вишиванку для фотосесії, написала про це пост і сказала, що не розмовляю українською. Мені запропонували мовні курси. Я відповідно почала вчити мову, і коли вже розмовляла українською, подруга подарувала мені цю старовинну вишиванку. Як відзнаку, що я не лише можу вдягнути українські речі, а й можу поводити себе як українка”, – розповіла Ольга Руднєва.
“В моєму гардеробі є декілька вишитих суконь і сорочок. Вони всі абсолютно різні, – зазначила ROXOLANA, – Є мамина вишита сорочка, яку вона носила в юності за радянських часів і передала мені. Я цю вишиту сорочку дуже бережу, одягаю тільки на свята. Інші, більш сучасні, міксую в повсякденні з джинсами, спортивними штанами, спідницями”.
“Вишиванки в моєму житті з'явилися дуже давно, бо з 5 років я займалася народними танцями. Ті сорочки мені не подобалися. Сприймала їх як сценічне вбрання: щось штучне, що віддає шароварщиною. Перший серйозний запит на вишиту сорочку з’явився під час сватання. Ми провели його за всіма українськими традиціями, але й тоді я не знайшла свою ідеальну вишиванку. Мабуть, це стало внутрішнім стимулом створити власну лінійку в MUST HAVE”, – поділилася Анастасія Дзюба.
Протягом тижня бренд публікуватиме розповіді героїнь на власній сторінці Instagram @musthaveua.